I min sminkväska

publicerat i Allmänt;
...Hittar man vardagssmink! Jag har aldrig varit typen som gillat ögonskuggor och starka färger i ansiktet. Förutomrött läppstift, fungerar ibland - klassiskt och snyggt! Annars är jag väldigt basic. Till vardags kör jag alltid osminkat eller med mineralpuder och då jag ska iväg eller ut använder jag mig av Diorskin - Nude. Men grunden enligt mig i all få effekten av en felfri hud är att använda en bra bas. Min favorit är Smashbox primer - Photo finish, det är nästan "hemligheten" med i att använda mineralpuder och få det att ligga perfekt utan att bli fläckig. 
Bare Minerals är mitt favoritmärke, det är dyrt men man får vad man betalar för. Speciellt eftersom att huden i ansiktet är så "ömtålig" är det viktigt att använda bra produkter. På kinderna och på pannan drar jag alltid på lite Bronzer med en mjuk borste för att få en fin ton.
Min mascara som jag har använt samma märke av i nästan 2 år är Clinique - High impact, den ger både volym och längd. 

Här är listan på produkter och ni hittar alla på kicks.se! 

Smashbox-Photo finish 
Diorskin - Nude
Bare Minerals - Foundation 
Bare Minerals - Bronzer 
Clinique - High impact
Ta-Da ;) 

















Kommentera inlägget här :