På besiktning

publicerat i Allmänt;


Någon som har en Hamsa amulett till mig?

Jahop. Inte en lyckad besiktning idag heller då. Känns jävligt surt, som att ha "tappat mjölken och sålt kossan" haha nej men jag är butter nu. Vi var iväg tidigt imorse och morgonfodrade hästarna och var på kliniken redan 30-40 min innan våran tid för att låta Loppan stressa av, vilket var positivt för han blev lugn och fin på 15-20 min! Fruktansvärt sur på mig själv dock som faktiskt visste att han ömmade på höger fram pgr. Av ett sår på strålen. Såret fick han antagligen av en vass sten när vi red ut, men varken märkte eller såg det förba dagen efter då han var lite varm i hoven. Pratade med veterinären om vi fortfarande skulle komma idag då och han sa "så länge inte benen är varmt eller svullen så kan vi besiktiga honom". Och det var ju inte benet imorse heller men min magkänsla sa "skjut upp besiktningen några veckor nu". Och jag som alltid lyssnar på magkänslan gjorde inte det idag. Konstigt. 

Positivt är ju i alla fall att veterinären tog en titt på hoven och konstaterade att det inte alls är farligt utan det är bara min lilla häst som är en otroligt känslig kille. Som om jag inte redan visste det ^^ 

Idag ska vi ut och äta middag på Da Vinci och äta gott, precis vad jag behöver idag!! Hoppas att alla får en bra kväll, kram! 



Kommentera inlägget här :