Prinsen

publicerat i Allmänt;
Hej hej! 
Alltså viiiiiiiiiilken skitvecka jag har haft med tanke på hälsan, fy fan säger jag bara. Nästa vecka ska jag vara så frisk och det lär dröja ett bra tag tills jag dricker alkohol igen...

Igår fick jag knäppt några riktigt fina kort på Poppis i paddocken, det var verkligen fantastiskt väder! Hur ridningen gick efter det var inte lika fantastiskt...längtar tills vi kan få våra klockrena drömpass igen! Jag är mer än trött på våran padddock just nu...jag var så jäkla nära på att trilla av 3-4 ggr för att han blev rädd för saker omkring. Jag har inte trillat av en häst på...alltså jag minns inte ens när jag trillade av senast. Så när jag hängde på sidan av Loppan som skuttade omkring tänkte jag "ska jag slänga mig av?" Sen bestämde jag mig - nä nu jävlar ska jag sitta kvar! Så jag lyckades dra mig upp i sadeln igen och lugna ner Loppan. Sista gången han fick sitt utfall och blev rädd blev jag så jävla förbannad, inte på honom utan bakom våran paddock går en lång grusbacke ner till sommarhagarna och vissa i stallet bredvid rider genom skogen och sen förbi vårt stall och nu igår var det två nötter som kom med sina hästar i full kareta upp för backen förbi paddocken. För det första ser man inte vad det är som kommer förens dom är bredvid paddocken och för det andra, alla som rider där vet dom är på vårat stall och att våran paddock ligger just där. Loppan blev så jävla rädd och uppjagad. Gud hade jag inte vart så arg på dom så att jag inte fick fram några ord hade dom åkt på sig en redig jävla utskällning. Åååååhh allmänt vett verkar vara något som fattas hos många hästmänniskor. 

Passet mellan alla "skräckmoment" så gick han väldigt fint, skönt! 

Här kommer bilderna på prinsen! 










Kommentera inlägget här :