Tankar och transporter

publicerat i Allmänt;
Varför har man alltid hundra tusen tankar, funderingar, låttexter, planer osv när man ska sova? Albin somnade för typ aslänge sedan och jag kan bara inte! Kanske för mycket nytt spännande på gång? 

Igår var vi så här --> <-- nära på att köpa en hästtransport, och idag bestämde jag mig för att antagligen byta stall! Sent igår kväll åkte vi ända ut till Kungälv/Kode (tog oss över 1 timme att köra för vi körde fel, standard) för att titta på en transport som jag och mormor hittade igår på blocket. En Värmlandsvagnen för 10,000 som var fräsch och nybesiktigad, nya bromsar och lite annat bytt. På
Vägen hem var alla positiva till att köpa den men idag i paddocken då jag "red" blev det lite som att bägaren rann över. Jag har hela vintern velat ha en manege att rida i med träningsmöjligheter på gården, och närmaste manegen kan man tydligen bara hyra på förmiddagar för 6-700:-/månad vilket jag känner är lite ovärt för den skulle nyttjas vid regn och rider man dit vid regn så är man ändå dygnsur då man kommer fram. Och hur kan du veta att du alltid kan rida på förmiddagen? Nej, inga bra vibbar. Och senaste tiden har det varit så mycket stök och problem kring paddocken med vilda djur i skogen, grannarna som hugger ved bredvid, den blir väldigt hal då det regnat och det har regnat typ 90% av denna vintern..idag var det något i skogen igen som bara Loppan hörde/kände lukten av. Han var INTE sig själv. Helstirrig, uppblåst, hjärtat i 120 och jag mådde så dåligt. Jag mådde skit för jag blev så arg på att typ bara kunna rida igenom honom ordentligt någon/några få dagar i veckan och jag blev arg på hela situationen...så jag skrittade ut en bit istället efter 25min skräckfilm för
Loppan i paddocken. Jag var så ledsen när Albin kom för att hämta mig och kände att nä jag skiter i att det kostar hela jävla lönen och allt, vi ska stå på en annläggning med manege. Så på lördag åker jag och mamma och tittar på en Box i mitt stall där jag typ "växt upp" ute i årekärr. Inte Årekärrsstall utan föredetta stall Mattsons, känns faktiskt som en sten från hjärtat som släpper om vi väljer att flytta. Jag älskar det lilla stallet vi står på nu med lugnet och dom som äger det, men då det gäller sådana här viktiga saker som man lägger så mycket pengar och tid på varje månad måste man vara en egoist för sig själv och sin häst. Så vi tackade nej till transporten idag för byter vi stall inom närmaste månaderna så kommer vi ej att behöva en transport. Enda orosmolnet över stallflytt skulle vara att Loppan precis bott in sig ordentligt i stallet vi står på nu och det blir två flyttar på ett år, men jag känner ändå att det hade löst sig fint, stall Mattson ligger ännu mera ute på landet väldigt långt ifrån buller från vägar och förbikörande trafik. Stallet ligger på vägens ände typ! 

Nu måste jag sova, klockan bara sprang iväg! Jaja, ni får hålla tummarna för mig! 

Godnatt, puss 
<3


Kommentera inlägget här :